gototopgototop

Чехи рвуться в українське небо

Друк

csa_boeing737_radio_200_200

Радіо Прага неодноразово повідомлялo про те, що авіакомпанія Czech airlines (Чеські авіалінії) відкриває нові регулярні рейси відразу в три українських міста - у Львів, Донецьк і Харків. Незважаючи на те, що перші польоти за цими маршрутами планується виконати вже початку травня, квитки поки що не продаються. Причиною є складна система отримання дозволів, яка для авіакомпаній далеко не завжди закінчується успішно.

У компанії Czech airlines навіть є сумний досвід. Два роки тому компанія оголосила про відкриття рейсу до Новосибірська. Пасажири спокійно купували квитки, за тимчасовим дозволом навіть відбувся перший рейс. Але потім з'ясувалося, що в ліцензії чеському авіаперевізнику відмовлено російською стороною. Всі рейси довелося скасувати, і повернути гроші за продані квитки. Подібна історія сталася з запланованим відкриттям регулярних рейсів до столиці Казахстану Астани.

Як пояснює Якуб Птачинський, прес-секретар чеського міністерства транспорту, різні правила діють для регулярного авіасполучення, та інші, трохи спрощені, для чартерних рейсів. Регулярні рейси можуть існувати тільки на основі міжнародних угод, укладених урядами окремих країн. Такі договори укладаються на високому рівні, відкриття повітряного простору вважає важливим рішенням.

Усередині Європейського Союзу все по-іншому. Країни ЄС домовилися, що повітряний простір над країнами ЄС вважається єдиним і відкритим для вільного підприємництва в авіатранспорті. Таким чином, авіаперевізникам не потрібно отримувати жодних спеціальних дозволів, вони міністерству транспорту просто повідомляють про відкриття нових рейсів. Навпаки, повна заборона на авіаперевезення в Євросоюзі отримують ті компанії, які потрапили в чорний список. Єврокомісія туди вносить ті компанії, які не дотримуються всі норми безпеки. Список оновлюється двічі на рік.

І все ж європейським авіаперевізникам дуже хочеться потрапити на російський, український, казахстанський ринок пасажирських авіаперевезень. На цьому ринку поки що конкуренція набагато менше, ніж у Європі, що дозволяє авіакомпаніям тримати ціни на квитки вище. Хоча і на цих напрямках вже спостерігається тенденція до зниження цін. У будь-якому випадку, прихід нової компанії завжди гарна новина для пасажирів.

Не тільки авіакомпанії, але і влада країн СНД іноді дивляться з ревнощами на появу в аеропортах цих країн літаків європейських компаній. Тому відмови в ліцензіях не є винятковим. З іншого боку, Якуб Птачинський звертає увагу на той факт, що Чехії нічого скаржитися: Чехія одержала більше таких ліцензій, ніж будь-яка з інших країн Європейського Союзу. Таким чином, чеським компаніям була надана можливість запропонувати своїм пасажирам досить густу мережу рейсів до міст країн колишнього Радянського Союзу.

весілля та одруження