gototopgototop

Празький трамвай

Друк

2Здається, наче трамваї на вулицях Праги були завжди, але цей чудовий вид 1транспорту чеської столиці має свою історію. Все розпочалось більше 130 років тому, коли 23 вересня 1875 відкрився перший маршрут кінно-рейкової дороги в Празі - «Карлін - Національний театр» (Karlín - Národní divadlo). Власником і керуючим дороги був бельгійський підприємець Eduard Ottlet. До театру ця дорога вела по вулиці Народні Тржіда. У 1876 році дорога була продовжена від театру через багатосекційний міст до Сміховського вокзалу. У 1882 році мережа кінного трамваю була розширена до Виноград і Жіжкова (райони Праги), а у 1883 році довжина всієї траси сягала 19,43 кілометра. Поява трамваю на електричній тязі на вулицях Праги пов’язана з іменем інженера Франтішка Кржіжіка (чеш. František Křižík). У 1891 році на Летні (Letná) була відкрита перша лігнія електричного трамваю. Ця траса вела від верхньої кінцевої зупинки летенського фунікулера, де знаходився павільйон Земської ювілейної виставки, до місця нинішньої виставки на. Через 2 роки цяі лінія була продовжена до Губернаторської Вілли, приблизно на 1,4 кілометра. 19 березня 1896 року Франтішек Кржіжек відкрив ще одну трамвайну лінію, яка вела з нинішнього району Флоренц (Florenc), до районів Лібень (Libeň) та Височани (Vysočany). На відміну від першого, виставкового, трамваю, ця траса була дуже жвавою. Вона з'єднувала робочі райони Праги з житловими кварталами в центрі міста. У 1897 році відкривається ще одна нова траса Главачкової електричної дороги. Трамваї їздили за маршрутом Сміхов - Кошірже (Smíchov-Košíře). У 1898 році пасажирів відкривається нова електрична лінія «Краловске Виногради», з 17 станціями, довжина якої становить 5,8 км, на маршруті знаходиться 17 станцій. Останній кінний трамвай у Празі зник на рубежі ХІХ-ХХ століття, тоді ж було електрифіковано останній маршрут конки через Карлів міст. Проте цей маршрут проіснував не довго і у 1908 році він був ліквідований.

3На сьогоднішній день  по вулицям Праги курсують швидкі, комфортабельні трамвайні вагони. Система празького трамваю складається із 34 маршрутів (24 денних, 9 нічних та один музейний). Протяжність трамвайних шляхів у Празі до 500 кілометрів. Щорічно послугами трамваїв користуються понад 300 мільйонів чоловік.

У празьких трамваях (як і в решті видів міського транспорту) немає кондукторів. У салоні трамваїв і автобусів, як  і при вході на станції метро, ​​встановлені термінали для компостування квитків. Квитки можна придбати в тютюнових кіосках і в автоматах, розташованих по місту. Вартість квитків залежить від часу поїздки. Всі квитки єдині для всіх видів транспорту.

На даний момент в Празі існують такі види квитків (з 01.09.2011):
• 24 крони - 30 хвилин (для дітей і пенсіонерів 12 крон)
• 32 крони - 90 хвилин (для дітей і пенсіонерів 16 крон)
• 110 крон - 24 години (для дітей і пенсіонерів 55 крон)
• 310 крон - 72 години (3 дні)
Існують також проїзні квитки:
• 260 крон - 30-денний (тільки для студентів)
• 550 крон - місячний (студентський 260 крон, пенсійний 250 крон)
• 720 крон - 90-денний (тільки для студентів)
• 1480 крон - квартальний (студентський 720 крон, пенсійний 660 крон)
• 2400 крон - 10-місячний (тільки підлітковий і студентський)
• 2450 крон - 5-місячний (підлітковий / студентський 1200 крон, пенсійний 1100 крон; початок строку активації обмежується періодом з 15.08 пo 01.11)
• 4750 крон - 1 рік
Власникам квартальних, п'ятимісячних і річних проїзних дозволяється безкоштовний провіз однієї дитини віком до 15 років, по суботах, неділях та у дні державних свят.
Трамваєм можна доїхати до центру Праги та у місця, куди не їздять автобуси. У центральній частині Міста діє цілодобове трамвайні сполучення. Денні маршрути працюють з  4:30 ранку до 1:00 ночі. Трамваї ходять з інтервалом від 2 до 20 хвилин, в залежності від району Міста та дня тижня. Нічні трамваї (№ № 51-58) курсують з 00:30 до 4:30 з інтервалом у 40 хвилин. Всі зупинка у відповідності Із графіком руху.
Найбільш важливими є 9, 17, 22 маршрути. Трамвай № 22 - найбільш популярний маршрут, він проходить навколо Національного театру до станцій метро Staroměstská і Malostranská і продовжує рух до Бельведеру, Празького Граду і району Погорелец (Pohořelec), пропонуючи приголомшливі види на всьому шляху. Ностальгічний трамвай № 91 - це старовинний трамвай, який ходить по вихідних і святах з кінця березня до середини листопада. Він відходить від трамвайного депо Стрешовіце (Vozovna Střešovice) щогодини з 12:00 до 18:00 і проходить по центру міста. Квиток коштує 25 крон для дорослих, 10 крон для дітей і літніх людей старше 70 років.

Подорожі празьким трамваєм завжди сповнені приємними враженнями, в них  немає штовханини,  їдуть вони м’яко і тихо, наче летять по оксамитовому шляху, а за вікнами чудова і казкова Прага…

весілля та одруження